miércoles, 30 de octubre de 2013

Publicitat (llenguatge audivisual)

La publicitat és una activitat comunicativa encaminada a aconseguir uns objectius dintre de la comercialització, procés de posar un producte en venda utilitzant el màrqueting, tècnica de conèixer el mercat, i així mitjançant canals de difusió, difondre missatges de promoció del producte a comercialitzar. La publicitat s'ha establert com una tècnica de comunicació massiva imprescindible per al funcionament dels mitjans de comunicació moderns. No sols difonen informació i missatges sinó que manté econòmicament molts mitjans per als quals és la principal font d'ingressos. La publicitat investiga i analitza el públic i context social a servint-se de distintes disciplines com la psicologia, sociologia, antropologia, estadística i economia entre altres.

És, per damunt de tot, comunicació, sent els seus elements principals un emissor que envia un missatge a través d'uns canals a un receptor amb la intenció de modificar el seu comportament de compra. La publicitat es pot considerar, en la seva transmissió a través dels seus diferents mitjans. La publicitat no només proporciona informació sobre productes concrets, sinó que a més, comunica informació sobre la classe de persones que hem de considerar atractives, els llocs on ens hauria agradat viure i els estàndards que hem d'observar en la manera de vestir, de parlar, etc.

No és tan sols una eina a l'abast de les empreses, sinó que també és un instrument útil per a les organitzacions sense afany de lucre, per promoure causes socials i també per a les administracions públiques per mantenir informada la població. És molt més, doncs, que una activitat econòmica.

A la classe d'avui, hem visualitzat els següents anuncis que ens han fet reflexionar sobre la publicitat d'avui en dia.

Vídeo Estrella Damm 2009


Des de l'any 2009 Estel Damm ha dut a terme una sèrie d'espots que es relacionen amb l'estiu i els temes musicals del qual s'han convertit en els més populars de l'època estival. Summercat, del grup Billie the Vision and the Dancers, va ser la banda sonora de l'anunci de 2009. Ha aconseguit crear un nou concepte. Una idea creada a través de la publicitat. Prendre consciència de l'elaboració dels missatges audiovisuals transmeten un concepte i objectiu.





_________________________________________________________________________________



Vídeo Guillermo Orozco



El que veiem a les pantalles no és la realitat. Interpretació del que hi ha darrere. Cada medi té un codi, s'ha d'aprendre un mínim d'aquests. El fonamental és entendre la relació entre els nens i la televisió, aquest ha sigut intervingut per l'escola i la família.
Els nens consumeixen i interactuen amb pantalles pel que succeeix en la família i després a l'escola. La primera responsabilitat d'educar un nen la tenen ambdues institucions.

Els infants, s'eduquin a partir de tot allò que veuen. Per tant, calç que les audiències tinguin en compte que tenen una gran responsabilitat en l'educació. Els mitjans de comunicació són influents en la formació dels infants i gent ja adulta.
Segons el conferenciant, no s'està dotant la perspectiva pedagògica per al seu ús. És insuficient tenir una biblioteca amb llibres, un radiocasset... No hi ha consciència de la importància de les noves tecnologies. No és el mateix ensenyar a travès de vídeos o utilitzar un llenguatge audiovisual que a una classe presencial del professor. S'està malbaratant l'ús de la tecnologia i hi ha una percepció falsa sobre que estem traient el profit més gran possible.

Cal tenir competències educatives mínimes interactuar correctament. Les noves generacions vinents amb el xip incorporat. No és cert, simplement que tenen menys resistències i una ment més oberta per comunicar-se per mitjà de més canals. Tenen millor disposició. S'ha de fer un procés d'educació i tenir clar que competències desenvolupar. L'audiovisual forma part de la nostra vida quotidiana. Hi ha una tendència a alienar-nos, tots sentim i pensem similarment.

_________________________________________________________________________________

Vídeo anunci de Galerias

La música que apareix és clàssica, més concretament un vals.

Missatge subliminar:
  • Mestres durs
  • Silenci
  • Els nens tenen ganes de marxar de l'escola
  • Caos (baixar les escales corrent, estirar de les cues...)
Tècnica:
  • Càmara lenta (vista)
  • Llum (vista)
  • Música (so)
Quan parlem d'educació audiovisual, prendre consciència de quin missatge subliminar hi ha darrere. Això va creant un imaginari.

_________________________________________________________________________________

Vídeo anunci Barbie

Representa l'abandonament d'un gos. El nen veu passar a la nena i s'envà amb ella, deixant al gos sol, quan l'estava dient que mai l'abandonaria.

_________________________________________________________________________________

Vídeo anunci Seat

_________________________________________________________________________________

Video anunci Golf


No hay comentarios:

Publicar un comentario