miércoles, 20 de noviembre de 2013

El bon comunicador

Un bon comunicador ha de complir els següents requisits:

1. Has de ser clar i concís: Per tal de comunicar les pròpies idees de la millor manera possible, es desenvolupin en el context que es desenvolupin, és important ser clar i concís. El missatge ha de ser clar per tal de que la gent l’entengui i no has de gastar més temps del necessari o la gent pot deixar de parar atenció.

2. Has d'entendre a la pròpia audiència: Per poder comunicar-se d’una manera satisfactòria amb l'audiència s'ha de ser conscient del context en que un es troba. Es té més possibilitats de que el missatge arribi si hom coneix l’audiència a la que es dirigeix, i la millor manera de fer això es fent preguntes i escoltant atentament.

3. El missatge s'ha d'ajustar a les necessitats de l'audiència: Un cop que s'és capaç d’entendre a l'audiència s'ha d’assegurar que el missatge connecta amb les seves “necessitats” . Si ells tenen una cosa més important al cap, no paren atenció. 

4. Centrat en la teva audiència: A més de pensar en les seves necessitats, has d’inscriure’t entre ells. Utilitzar paraules com vosaltres o nosaltres en lloc de “jo”.

5. Centrat en les coses positives: Sempre que sigui possible. Això ajuda a crear un ambient positiu en la relació.

6. Admet els teus errors: Si comets un error, sigui del tipus que sigui, has de ser capaç d’acceptar la culpabilitat del error i demanar disculpes tan aviat com sigui possible. Has de ser proper.

7. Escolta i fes preguntes: Tot i ser la persona que està exposant, has de ser capaç d’escoltar la teva audiència per tal d’aprendre més sobre aquesta. Com deia Covey: “intenta primer comprendre i seràs comprès”.

8. Utilitza històries: Si les utilitzes correctament, et comunicaràs de manera més efectiva. Les històries et permeten connectar amb el púbic i t’ofereix un marc on reflectir les teves idees. Els grans comunicadors sempre expliquen històries, perquè això ajuda a aquells que t’estan escoltant a recordar-te.

9. Tenir les idees molt clares abans de començar a parlar: t’has de preparar de la manera que consideris convenient: esquemes, resums, un petit redactat, etc.

10. Demostra entusiasme: Si no estàs d’humor és molt difícil captar l’atenció de la teva audiència. Has de parlar amb emoció: que es vegi que el que estàs exposant et sembla interessant.

11. Relaxat: Tu ets qui té la informació i l’experiència, per tant, el millor que pots fer és expressar-les amb naturalitat. Posar-te nerviós només et servirà per a expressar pitjor les teves idees. Pren-te un minut si és necessari i relaxa’t: si tens les idees en ordre, segur que et resulta més fàcil. 

12. Digues la veritat: No exageris ni especulis: si no saps una resposta, no n’inventis una; el millor que pots fer és prometre esbrinar-la i fer-ho tant ràpid com et sigui possible.

13. No donis les males noticies “per fascicles”: És millor donar-les d’una sola vegada i amb claredat, i, si és possible, acompanyar-les de solucions: això si, les hem de dimensionar en la seva justa mesura, no hem de fer que semblin major del que en realitat són.

14. No suposis que el púbic té coneixements del teu tema: Has de tractar de no utilitzar llenguatge massa tècnic no “obviïs” coses. És molt possible que el teu públic no entengui alguna cosa i que, per tant, perdi atenció. Utilitza un llenguatge comú.

15. Envia idees que el públic no oblidi i destaca-les: Una de les coses més importants, sinó la més important de totes, és saber subratllar les parts més importants del nostre discurs. Això és important per tal de que el públic retingui el nostre missatge


Com realitzar el treball?

Fase 1


Informació


Recollir
Cercar
Seguir
Ordenar
Anotar



[ Twitter, Facebook (volum informació) ]
Fase 2


Transformar la informació



Expressar

Transformar


A partir de tot això arribarem al coneixement del autor/bon comunicador.
Ens em de imaginar que els nostres companys no el coneixen de res i presentar-lo amb informació suficient.

Exemples:

  • Artefacte digital de seguiment: és una presentació (PANTALLAZOS Twitter: piulades amb els dies i a qui retwitteja // Facebook: posar el que escriu)

  • Artefacte final: blog on s’explica al detall el seguiment del treball, les finalitats/intencions i conclusions finals→ presentació, breu explicació del treball, declaració d’intencions (biografia), conclusió, reflexió final.
    (posar links amb les seves webs d’interès, Facebok, Twitter, blog, Instagram…)

No hay comentarios:

Publicar un comentario